termin składania prac do 27.01.2012r.

Warunki uczestnictwa:

W konkursie mogą brać udział uczestnicy w następujących grupach wiekowych i kategoriach :

- dzieci przedszkolne ( 3-5 lat) (kategoria: twórczość plastyczna),

- uczniowie klas 0 – III (kategoria: twórczość plastyczna),

-  uczniowie klas IV – VI (kategoria: twórczość plastyczno-literacka) ,

- uczniowie gimnazjum (kategorie: multimedialna, fotograficzna).

 

 Wymagania merytoryczno-formalne w obrębie poszczególnych kategorii:

- plastycznej

Temat: Moje miasto… i  mój i region za 100 lat

Forma pracy: praca plastyczna wykonana dowolną techniką, w formacie A-3,  nie dopuszcza się prac przestrzennych.

- literacko plastycznej

Temat: Moje miasto… i mój region za 100 lat

Forma pracy: bajka, opowiadanie, wiersz, książeczka  itp.; praca plastyczna wykonana dowolną techniką, w formacie A-3. Praca literacka powinna stanowić całość kompozycyjną z pracą plastyczną.

- fotograficznej

Temat: Najpiękniejsze zabytki mojego miasta/ regionu.

Forma pracy: fotografia lub cykl pojedynczych zdjęć  współczesnego miasta  i regionu, które stanowią jedną pracę konkursową jednego uczestnika. Praca nie powinna stanowić plakatu lub albumu.

- multimedialnej

Temat: Najpiękniejsze zabytki mojego miasta/ regionu.

Forma pracy: prezentacja multimedialna przygotowana w Microsoft Power Point.

 

Nie dopuszcza się prac przygotowywanych zbiorowo.

 

F Każda praca powinna posiadać dołączony opis zawierający: imię i nazwisko uczestnika, wiek/klasę.

Cele konkursu:

  • promowanie miast i regionów Polski,
  •  kształtowanie poczucia przynależności do danego miejsca na Ziemi - swojej „ małej ojczyzny”,
    • kształtowanie wyobraźni i wrażliwości estetycznej  dzieci i młodzieży w dziedzinie przyszłości miasta    i regionu,
    • zachęcenie do podejmowania twórczych działań,
    • umożliwienie prezentacji własnej twórczości i konfrontacji z twórczością innych  uczestników,
      • rozbudzanie zainteresowań regionem, jego historią i tradycją,
      • propagowanie wśród  dzieci i młodzieży zainteresowania dziedzictwem kulturowym swojego regionu,
      • kształtowanie świadomego, nowoczesnego patriotyzmu jako drogi zaczynającej się od patriotyzmu lokalnego i miłości do swojego miasta i regionu,
      • kształtowanie aktywnej postawy współczesnego człowieka- uczestnika i współtwórcy dnia codziennego i przyszłości wspólnoty lokalnej i regionalnej.