Dla chętnych konkurs plastyczny "Moje miasto ... i mój region za 100 lat"
termin składania prac do 27.01.2012r.
Warunki uczestnictwa:
W konkursie mogą brać udział uczestnicy w następujących grupach wiekowych i kategoriach :
- dzieci przedszkolne ( 3-5 lat) (kategoria: twórczość plastyczna),
- uczniowie klas 0 – III (kategoria: twórczość plastyczna),
- uczniowie klas IV – VI (kategoria: twórczość plastyczno-literacka) ,
- uczniowie gimnazjum (kategorie: multimedialna, fotograficzna).
Wymagania merytoryczno-formalne w obrębie poszczególnych kategorii:
- plastycznej
Temat: Moje miasto… i mój i region za 100 lat
Forma pracy: praca plastyczna wykonana dowolną techniką, w formacie A-3, nie dopuszcza się prac przestrzennych.
- literacko – plastycznej
Temat: Moje miasto… i mój region za 100 lat
Forma pracy: bajka, opowiadanie, wiersz, książeczka itp.; praca plastyczna wykonana dowolną techniką, w formacie A-3. Praca literacka powinna stanowić całość kompozycyjną z pracą plastyczną.
- fotograficznej
Temat: Najpiękniejsze zabytki mojego miasta/ regionu.
Forma pracy: fotografia lub cykl pojedynczych zdjęć współczesnego miasta i regionu, które stanowią jedną pracę konkursową jednego uczestnika. Praca nie powinna stanowić plakatu lub albumu.
- multimedialnej
Temat: Najpiękniejsze zabytki mojego miasta/ regionu.
Forma pracy: prezentacja multimedialna przygotowana w Microsoft Power Point.
Nie dopuszcza się prac przygotowywanych zbiorowo.
F Każda praca powinna posiadać dołączony opis zawierający: imię i nazwisko uczestnika, wiek/klasę.
Cele konkursu:
- promowanie miast i regionów Polski,
- kształtowanie poczucia przynależności do danego miejsca na Ziemi - swojej „ małej ojczyzny”,
- kształtowanie wyobraźni i wrażliwości estetycznej dzieci i młodzieży w dziedzinie przyszłości miasta i regionu,
- zachęcenie do podejmowania twórczych działań,
- umożliwienie prezentacji własnej twórczości i konfrontacji z twórczością innych uczestników,
- rozbudzanie zainteresowań regionem, jego historią i tradycją,
- propagowanie wśród dzieci i młodzieży zainteresowania dziedzictwem kulturowym swojego regionu,
- kształtowanie świadomego, nowoczesnego patriotyzmu jako drogi zaczynającej się od patriotyzmu lokalnego i miłości do swojego miasta i regionu,
- kształtowanie aktywnej postawy współczesnego człowieka- uczestnika i współtwórcy dnia codziennego i przyszłości wspólnoty lokalnej i regionalnej.